Piercings

Jag vill pierca mig! I överläppen. Det är en mening jag aldrig skulle tro komma ifrån mig. Jag har alltid tyckt att piercings är ofräscht och att det är lite "white trash" över det hela. Men så steg en Barbie-blond tjej med fler piercings än man kan räkna på en hand in i Big Brother-huset. En tjej som jag i vanliga fall skulle hata. (Paris Hilton) Det måste vara något speciellt med henne, då jag börjar gilla henne från dag ett just när hon öppnat munnen och sagt det första ordet. Jag vet inte vad det är, men hon är inte som Natacha, Elita och alla andra Victoria Silvstedt-kopior.

Och det är inte alls bara det faktum att hennes bröst är pyttesmå. Hon är barnslig, rolig, frispråkig och alldeles galen. Just därför vann hon! Och hon vann inte för att det var en massa 13-åriga brudar som ville bli som henne när de blir stora, utan för att folk i alla åldrar i hela Sverige föll för henne och hennes charm. Visst har hon dåliga och osmakliga sidor också, men vem har inte det? Jag ser henne för den hon är, hela hon, och inte bara det negativa. Så är det med alla människor, antingen överväger det positiva eller negativa. Och i hennes fall är det definitivt det positiva!

Jessica Lindgren är så "white trash" man kan bli. Men jag gillar henne ändå. Hon fick mig att ändra åsikter och få bort fördomar. Nu himlar jag inte ens med ögonen när jag ser tjejer i färgat blont hår, trasiga jeans, fult linne och Von Dutch-keps gå förbi mig. Varför skulle jag hata dem? Jag känner dem inte och har ingen rätt att döma dem efter deras klädsel. Tänk vilken underbar människa jag blivit! (haha nej då, fördomar har alla någon och jag har definitivt kvar några.)

Tillbaka till piercings. Näsan är ett big no-no. Ögonbrynet likaså. Detsamma gäller bröstvårtan och alla andra kroppsdelar man kan pierca sig på. Naveln funderade jag på innan, men jag har bestämt att jag är alldeles för feg för det. Därför vill jag pierca mig i öveläppen med en liten diamant. Nu återstår bara att få mamma att tillåta det. Och det, är en helt annan femma...

39004-7  39004-8

Paris vs. Jessica. Go Jessie!


Kommentarer
Postat av: Hampus

härlig blogg du har bruden!

Postat av: Yasmine

Var med och tävla i dagens trailer och vinn en länkning, du kan även vara med i dagens låt och också vinna en länkning, dubbelt så stor chans till att vinna :)

2011-03-06 @ 16:06:26
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: anna och moa

Hej! Vilken fin blogg! Kolla gärna in på vår, och lämna gärna en liten kommentar efter dig! <3
Kram Anna och Moa

2012-12-29 @ 23:20:16
URL: http://annaochmoas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback